SIAL dans le monde

SIAL Group SIAL Paris SIAL Canada SIAL Brazil SIAL MiddleEast SIAL China SIAL ASEAN

Agroalimentaire & Innovation

Sial Group : Food and Wine Innovations, Trends, International Trade Shows

Food budget: the French are clamping down - 16/04/2014 14:19

Every year, the Sofinco/Opinion Way barometer sheds new light on the food consumption habits of the French. 

foreign food brands - 09/04/2014 14:14

SHANGHAI: Foreign food brands have good growth opportunities in China, according to a new survey that revealed a clear preference among affluent and middle-income consumers for imported food.

Sales flow rapidly with rosé, bag-in-box® and flavoured wines - 07/04/2014 11:55

Renowned for its traditions, the French wine market is mutating thanks to a few underlying trends such as rosé wines, Bag-in-box® packaging and, more recently, flavoured wine beverages.

Parcours thématiques

Marques

Marques de distributeur

Produits

Produits biologiques

Signes

Signes officiels de qualité

Domaines d'activités

  • - Autres
  • - Epicerie
  • - Huile d'olive extra vierge
  • - Huiles aromatisées
  • - Huiles, margarines, corps gras
  • - Produits biologiques
  • - Produits d'épicerie biologiques
  • - Produits diététiques et infantiles
  • - Produits infantiles

Zones Géographiques :
Exportation : ALLEMAGNE, AMERIQUE DU NORD, AMERIQUE DU SUD, ASIE, AUSTRALIE, BELGIQUE, BRESIL, CHINE, COREE DU SUD, FEDERATION DE RUSSIE, JAPON, LUXEMBOURG, MALTE, OCEANIE, PAYS-BAS, ROYAUME-UNI, SUISSE, U.S.A., UNION EUROPEENNE

Cible clients : Distribution/Commerce
Industries agroalimentaires
Restauration